SRV

SRV

Later werd SRV een verkoopformule met folders, spaarmunten en spaarzegels, eigen merken,

dagblad en zelfs tv-reclame. De SRV - formule werd in 1995 opgeheven en overgenomen door

Springer & Partners.De rijdende winkel is nu een verschijnsel waarvan vooral ouderen gebruik

van maken, ze komen met name nog in dorpen of woonkernen waar geen supermarkt (meer) is.

Anno 2011 reden er nog ca. 300 rijdende winkels in Nederland

In eerste instantie werd de SRV opgezet als inkooporganisatie.

Het concept van de rijdende supermarkt is bedacht door de

latere Philips topman; Cor Boonstra toen hij verkoopleider was

bij de Zuivel Handelsmaatschappij. Boonstra was van 1966 tot

1974 de eerste SRV - directeur.

De SRV- wagen was een kleine rijdende supermarkt en is in 1966 ontstaan uit de samenwerking van een aantal groothandels die doorheel Nederland voornamelijk leverden aan de melkhandel: Super Ratioen Knipkaart. De naam stond voor 'Samen Rationeel Verkopen'. Later gaf men voor, dat het ging om de eerste drie medeklinkers uit het woord 'SeRVice'

Klik op betreffende filmstrip om de commercial te bekijken

Terug naar boven ↑

Terug naar startpagina